BMW 1M 2012
Mówią o nim, że to godny następca BMW M3 E30. Świetnie prowadzący się, kochany przez dziennikarzy na całym świecie i bardzo rzadki model jakim jest 1M to świetna gratka zarówno dla kolekcjonerów jak i osób spragnionych prawdziwych doznań jako kierowca.
BMW 1M
Marka | BMW |
Model | 1M |
Napęd | RWD |
Pojemność | 2979 |
Przebieg | 111 800 km |
Rocznik | 2012 |
Skrzynia biegów | Manualna 6-biegowa |
Sprzedaż na podstawie | Umowa kupna sprzedaży |
Przed Wami prawdziwy rarytas.
BMW 1M w kolorze AlpinWeiss. Samochód produkowany w latach 2011/2012. Powstał w bardzo ograniczonej liczbie i przez BMW będąc produkowany równolegle do ówczesnego M3 (E90-E93) został określony marketingowo jako powrót do korzeni. Ciężko się dziwić. Brak nadmiaru mocy, doskonałe wyważenie (50/50) i skupienie na kierowcy i jego przyjemności. Samochód dzięki kompaktowym wymiarom prowadził się niezrównanie i pozwalał na bardzo szerokie uśmiechy każdemu, kto zakosztował tego co ma do zaoferowania. Był wyraźnie krótszy od innych modeli (nawet od M3 E36) i posiadał mniejszy rozstaw osi, co najbardziej zbliżało go do kultowego M3 E30, które do dzisiaj jest samochodem legendarnym.
Samochód wychodził w trzech kolorach, czarnym, białym oraz uwielbianym pomarańczowym. Wyprodukowano go łącznie 6339 sztuk, natomiast w kolorze białym jest ich łącznie 2385. Ten konkretny egzemplarz ma numer 3305. Wnętrze w kolorze czarnym to znak rozpoznawczy BMW 1M. Według posiadanych przeze mnie informacji z polskich salonów wyjechało ich raptem 8 sztuk.
Focus na doznaniach kierowcy wynika w dużym stopniu z zamontowanej skrzyni. Z fabryki wyjechał ze skrzynią manualną. Najlepszą możliwą z perspektywy angażowania kierowcy i odczuwania tego co w tym aucie najważniejsze. Przyjemności z prowadzenia.
Samochód z pochodzenia Włoski, użytkowany przez pierwszego właściciela w Monako trafił do drugiego właściciela do Niemiec, skąd przemieścił się do Polski do obecnego właściciela.
W środku – minimalizm. Nic nie odwraca uwagi kierowcy od prowadzenia pojazdu. Na wyposażeniu deska rozdzielcza z elementami z alcantary z pomarańczowym przeszyciem, ciemna podsufitka, proste zegary z białym podświetleniem i kierownica zaczerpnięta z M3 E92. Na niej przycisk M, który odpowiada za przejście na właściwą stronę mocy. Oprócz tego na wyposażeniu Servotronic, bixenony, z dodatkowego wyposażenia do czujniki parkowania oraz nawigacyjny System Professional.
Można skupiać się na wnętrzu i wyposażeniu, ale w tym samochodzie najważniejsze jest to co skrywa pod maską oraz co daje kierowcy.
Pod maską znajdziemy 3 litrową jednostkę z podwójnym doładowaniem. Osiąga ona 340 KM i pozwala na sprinty do setki poniżej 5 sekund! Do tego sportowy dyferencjał spod znaku M i mamy potwora do zabawy szczególnie podczas skręcania. Hamulce, dyferencjał i tylne zawieszenie zaczerpnięte z M3.
Samochód był w rękach pasjonaty, stan praktycznie idealny. Ze zmian:
- nowe lampy przednie oklejone PPF
- dolot AFE
- limitowany wydech Eisenmann Competition (11/44)
- sprężyny obniżające HR (-30 i -35 mm) oraz dystanse przód i tył
- w ostatnim czasie wymienione hamulce i końcówki drążków
BMW 1M to kultowa pozycja zarówno dla kolekcjonera jak i konesera. Jest to jeden z niewielu samochodów co najtańszy był w momencie wyjazdu z salonu. Genialny dziedzic M3 E30 i materiał na przyszłego klasyka z racji ograniczonej produkcji.
W razie zainteresowania zapraszam do kontaktu poprzez wypełnienie arkusza poniżej.
Do usłyszenia!