Porsche Panamera GTS 2012

Sportowa, charakterna wersja limuzyny Porsche z 2012 roku. Wolnossące V8, 430 KM, napęd na 4 koła i świetna jakość wykończenia wnętrza robią z niego doskonałego kompana na trasy. Idealny egzemplarz z unikatowym przebiegiem – 65 tysięcy kilometrów.

179 000 zł

Porsche Panamera GTS 2012

MarkaPorsche
ModelPanamera GTS
NapędAWD
Pojemność4852 cm³
Przebieg65 000 km
Rocznik2012
Skrzynia biegówAutomat (PDK)
Sprzedaż na podstawieUmowa kupna sprzedaży

Moi drodzy,  jeśli szukacie możliwości na przeniesienie się w czasie 12 lat wstecz i zakupu swojego wymarzonego luksusowego Porsche to dobrze trafiliście.

Przed Wami Panamera GTS. Usportowiona wersja bardzo popularnego samochodu klasy wyższej. Samochód mogący idealnie służyć jako codzienny towarzysz podróży jak i zabawka, którą z radością poprzebijacie biegi pomiędzy zakrętami.

Dlaczego cofanie się w czasie? Ponieważ egzemplarz, który chcę Wam zaoferować jest zupełnie jak nowy.

Jest to Panamera GTS z 2012 roku z przebiegiem raptem 65 tysięcy kilometrów.

 

Oferowana Panamera to pierwsza generacja popularnej, luksusowej limuzyny Porsche produkowanej od 2009 do 2016 roku – typoszereg 970.

Samochód był oferowany z benzynowymi silnikami V6 (3,0 oraz 3,6 litra) oraz V8 (różne warianty od 400 do 550 KM w Turbo S).

Samochód jest w uznawanej za najbardziej charakterną, sportowej wersji GTS. Cechuje ją mocne (430KM) wolnossące V8, 7 biegowa – genialna skrzynia PDK (Porsche Doppelkupplung) oraz napęd na wszystkie koła. Samochód znajduje się w łańcuchu pokarmowym pomiędzy wersją 4S a modelem Turbo, jednak poza mocą oferuje także sportowe doznania na czym skupili się inżynierowie Porsche.

Samochód z zewnątrz delikatnie wyróżnia się od pozostałych wersji – między innymi większymi wlotami doprowadzającymi powietrze do silnika oraz czarnymi wykończeniami, włącznie z wydechem. Oprócz tego jest obniżony o 10 mm względem standardowych wersji. Dodatkowo posiada spojler (taki sam jak w Panamerze Turbo), który wysuwa się automatycznie od prędkości 90 km/h.

Standardowo – felgi i obuwie 19 cali, a za nimi schowany układ hamulcowy z Panamery Turbo (390 mm z przodu i 350 mm z tyłu), który można rozpoznać po czerwonych zaciskach hamulcowych. Opcjonalnie można było zakupić zestaw ceramiczny, który cechował się wysoką żywotnością oraz ceną, który można rozpoznać po żółtych zaciskach.

W egzemplarzu, który właśnie podziwiacie felgi to opcjonalny 20-calowy wzór RS Spyder Design, który w mojej ocenie jest najlepszym zestawem do tego auta.

 

Technicznie? Co nas czeka w wersji GTS?

  • 4,8 litra V8 z aluminiowymi odlewanymi tłokami
  • aluminiowe głowice cylindrów
  • zintegrowane smarowanie z suchą miską olejową
  • podniesiona „odcinka” z 6700 na 7100 względem standardowych wersji
  • zmodyfikowane wałki rozrządu zaworów dolotowych ze zwiększonym skokiem
  • zmodyfikowany układ dolotowy z zasilaniem powietrzem z obu wlotów z przodu
  • zmieniony soft – szybsze reakcje na gaz, szybciej dostępny moment obrotowy
  • zredukowany czas zmian biegów dzięki standardowo zastosowanej skrzyni PDK (długi 7 bieg na trasy <3)
  • VarioCam Plus (dostosowuje wałki i wznios zaworów do optymalizacji moc/spalanie)
  • sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z czarnymi matowymi końcówkami
  • PTM – Porsche Traction Management w standardzie oraz PSM – Porsche Stability Management
  • Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM (Porsche Active Suspension Management) – pozwala podnieść lub obniżyć samochód (+30 do -15mm), dodatkowo adaptuje się do wybranego trybu utwardzając się lub zmiękczając
  • Tyre Pressure Monitor

Jak to się przekłada na cyfry?

4,5 sekundy do setki i 288 km/h prędkości maksymalnej, ale głównie chodzi o wrażenia.

Usportowiony wydech podczas swojego rasowego brzmienia w trybie Sport Plus potrafi zjeżyć włosy na plecach.

 

Model charakteryzuje się między innymi:

  • biksenonowymi reflektorami z czterema punktowymi LEDami do jazdy dziennej i dodatkowo z PDLS – Porsche Dynamic Light System – dynamicznym doświetlaniem zakrętów
  • wykończeniami wraz z podsufitką w alkantarze
  • kierownica Sport Design z łopatkami do zmiany biegów
  • deska rozdzielcza obszyta skórą
  • sportowe fotele regulowane w 18 zakresach z pamięcią dla kierowcy i pasażera
  • PCM (Porsche Communication Management) w standardzie z wyświetlaczem 7 cali  oraz 4,8 calowym wyświetlaczem na tablicy wskaźników
  • 4 podgrzewane siedzenia
  • Park Assist w standardzie tutaj z opcjonalną kamerą cofania

Jak widać Porsche w topowych, niestandardowych modelach dorzucało już bazowo dużo do wyposażenia, aby te wersje wyróżnić. To sprawia, że wersje typu GTS czy Turbo są nie lada gratką na rynku wtórnym, właśnie ze względu na bardzo dobre wyposażenie, które mamy pewnie już w standardzie. Były to wersje najdroższe, więc były często doposażane w co tylko się dało. Tutaj ogromnym plusem jest jakość użytych materiałów, bo w Panamerze jest po prostu jak w Porsche i mimo wieku wnętrze nie nosi żadnych śladów zużycia i nadal robi niesamowite wrażenie.

Samochód został ściągnięty przez mojego kolegę z Japonii praktycznie dwa lata temu z oceną 4,5A, co doskonale odzwierciedla w jakim jest stanie. Dzisiaj szczęśliwie cieszy się nim na co dzień.

Jeśli szukacie genialnie prowadzącego się pojazdu z pewną bezwypadkową historią i w stanie jak z fabryki to zachęcam do kontaktu!

 

Pełen tekst dotyczący moich wrażeń z jazdy tym modelem, a nawet tym konkretnym egzemplarzem znajdziecie w linku poniżej:

Porsche Panamera GTS – podróż w czasie

 

Jesteś zainteresowany? Wypełnij formularz na dole i zamów kontakt w sprawie samochodu!

Do usłyszenia!

Jesteś zainteresowany? Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostaw swoje dane kontaktowe.