BMW M5 E60 2006

Kultowy i co ważne bezwypadkowy power-sedan z jednym z najbardziej rozpoznawalnych silników na świecie. Wysokoobrotowe V10 to nie tylko kawał historii, ale także festiwal doznań dla kierowcy. Dziś świetna lokata uczuć oraz kapitału. 

129 000 zł

BMW M5 E60 2006

MarkaBMW
ModelM5 E60
NapędRWD
Pojemność4998 cm³
Przebieg171 000 km
Rocznik2006
Skrzynia biegówSMG – przekładnia zautomatyzowana
Sprzedaż na podstawieFaktura Vat-marża

Na sprzedaż na Markecie ląduje BMW M5 E60. M5 o największej dotychczas pojemności oraz M5, które historycznie kręciło się najwyżej. Genialna lokata kapitału oraz świetny samochód z nietypowym silnikiem w rozsądnej cenie – nie ma innych tak charakterystycznych (wysokoobrotowych) V10 w rynku, chyba że mówimy o Audi R8, Huracanie, Lexusie LFA czy Carrerze GT.

Produkowany od 2005 do 2010 roku samochód był oferowany zarówno w nadwoziu Touring jak i w popularniejszym sedanie.

M5 E60 powstało łącznie 20 548 sztuk, z tego 19 523 sedanów i 1025 Touringów. Idąc głębiej – w najładniejszym w mojej ocenie kolorze srebrnym wpadającym w błękit (komunikacyjny kolor Silverstone Metallic – A29) spośród sedanów powstało raptem 3810, z tego 2881 z kierownicą po lewej stronie, z tego 948 z czarnym wnętrzem Merino. Możemy więc mówić o samochodzie jednym z niecałego tysiąca wyprodukowanych w tej specyfikacji.

Samochód zdobył niesamowite uznanie głównie dzięki nietypowemu silnikowi, który jest wyjątkowy:

  • Technologicznie powiązany z bolidem F1 BMW Williams kod: S85B50
  • Kręci się do blisko 9 tysięcy obrotów
  • Generuje 507 KM mocy
  • Był to pierwszy silnik, który wygrał plebiscyt Engine of the Year dwa lata z rzędu.
  • Wygrywał w kategorii Performance trzy lata z rzędu
  • Wygrywał plebiscyt cztery lata z rzędu w kategorii powyżej 4 litrów
  • Dodatkowo zaraz po premierze w 2005 zdobył tytuł Najlepszego Nowego Silnika Roku.

To właśnie silnik jest czymś niesamowitym i przeważnie rozmawiając o M5, które jest udanym samochodem rozmawia się w pierwszej kolejności o niesamowitej jednostce napędowej.

Kolejnym wyjątkowym rozwiązaniem jest zastosowana skrzynia biegów SMG – jest to manualna przekładnia Getrag, do obsługi której została zaangażowana mechatronika mająca na celu ją zautomatyzować. Rozwiązanie dość zaawansowane technologicznie i bardzo charakterystyczne dla BMW.

Wszystko to zestawione z napędem na tylne koła oraz odpowiednim komfortem jazdy charakterystycznym dla BMW serii 5.

Oprócz tego duże felgi okalające duże nawiercane hamulce, zestaw wlotów oraz cztery proste końcówki wydechu zdradzają fakt, że jest to coś więcej niż zwykła „piątka”.

Technicznie:

  • V10 N/A – 4998 ccm, 507 KM, 520 Nm
  • Napęd na tylne koła, sportowy dyferencjał M
  • 7-stopniowa przekładnia SMG
  • Zawieszenie EDC z trzema stopniami twardości
  • 4,7 sekundy do setki
  • 250 km/h prędkości maksymalnej (po odblokowaniu mówi się o spokojnej trójce z przodu)
  • 1830 kg

 

Z wyposażenia:

  • Otwierany szyberdach
  • Head-Up Display
  • nagłośnienie Logic7
  • Czarna podsufitka materiałowa
  • Dwustrefowa klimatyzacja
  • Kolor Silverstone Silver (A29)
  • Rozszerzona skóra Merino (LKSW)
  • Fotele przednie z 16-zakresową regulacją i trzystopniową pamięcią
  • Adaptacyjne reflektory xenonowe
  • Podgrzewanie przednich siedzeń
  • PDC
  • Wykończenie wnętrza w szczotkowanym aluminium

Oferowany egzemplarz to dość ciekawy rodzynek. Samochód jest z pochodzenia z USA, ale jest bezwypadkowy co można potwierdzić w dowolnym serwisie (raporty również do wglądu oraz zdjęcia jak przyjechał z USA). W Polsce jest od 2019 roku. Został przystosowany do europejskiego ruchu poprzez montaż europejskich części – lampy, tylna klapa.  Przez pierwsze 3 lata z jednym właścicielem. Regularnie serwisowany, po wymianie panewek. Przed ostatnią zmianą właściciela sprawdzony wnikliwie w serwisie specjalizującym się w BMW – wyniki ekspertyzy do wglądu dla osób zainteresowanych.

Podsumowując najważniejsze:

  • przebieg poniżej 200 tysięcy
  • regularnie serwisowany
  • zadbany, bezwypadkowy
  • sprawdzona historia i pewny stan

 

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to możecie śmiało znaleźć je tu:

BMW M5 E60 – czy już jest kultowe?

 

Natomiast w razie pytań w temacie samochodu zapraszam do wypełnienia kwestionariusza poniżej i zamówienia kontaktu.

Do usłyszenia!

Jesteś zainteresowany? Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostaw swoje dane kontaktowe.