Na pewno znacie to uczucie, kiedy spotykacie się z ideałem. Pierwsza randka. Boicie się rozczarować swoją potencjalną zdobycz. Jest jeszcze drugi strach, który siedzi gdzieś z tyłu głowy. Boicie się, że to Wy możecie zostać rozczarowani. Nie inaczej było z moim testem BMW M2 Competition. Z jednej strony ogromna fascynacja i skupienie, żeby nadążyć za tym autem podczas bardziej wymagającego użytkowania, a z drugiej zastanawianie si,ę czy może jednak ma wady i ten czar nie pryśnie?
Skąd ta przypowieść o ideale? Kilka lat temu zasiadłem ze sterami BMW M2. Krytycy z całego świata piali z zachwytu, więc tym bardziej musiałem się o tym przekonać. Samochód zdawał mi się kompletny i mimo obcowania z innymi „M” ze stajni BMW – takimi jak M4 – budził najwięcej ośrodków przyjemności w mojej głowie. Ewidentnie zdawał się idealnie dopasowany. Skrojony na miarę do mnie, moich oczekiwań czy stylu jazdy. Zwinny, szybki, chętny do współpracy w zakrętach, a jednocześnie dający możliwości zrobienia ronda w stylu lepszym, niż autobus 155 ze Swarzędza do Poznania. Wyobraźcie sobie, zatem moje podniecenie, gdy pojawiła się wersja Competition. Różnice mocowe pomiędzy M4 a M2 zdawały się zacierać, a ten kompletny jak dotąd samochód zdawał się wskakiwać w nadprzestrzeń w mojej wyobraźni. Chryste, ale to musi być cudowne.
Przebierałem nogami już na kilka dni przed odbiorem samochodu na weekend. Mentalnie starałem się przygotować do tego i uzasadnić fakt, że będę musiał po weekendzie ten samochód oddać. Testowany przeze mnie egzemplarz był w komunikacyjnym kolorze Hockenheim Silver. Tak jak dotychczas uważałem, że na M2 jedyny słuszny kolor to niebieski ze zwykłej wersji, tak przy zobaczeniu pierwszych sztuk Competition szybko zweryfikowałem prawidłowość, że „tylko krowa nie zmienia poglądów” i uznałem, że właśnie ten srebrny oraz pomarańcz to idealne kolory na małej M. (Pomarańcz trochę nawiązuje do 1M Coupe, więc za to ma bonusy do stylu)
Z zewnątrz oprócz zniewalającej barwy, samochód wyróżnia się mocno napompowaną karoserią, która ma proporcje wręcz idealne – podobnie jak słynne BMW 1M E82, które śmiało można nazwać protoplastą modelu M2. Z przodu witają nas czarne nerki oraz inny niż dotychczas znaliśmy kształt przedniego zderzaka. Całości dopełniają piękne ciemne felgi we wzorze, który był bardzo popularny na M3/M4. Doszło wręcz do tego, że zapytany o najładniejsze felgi fabryczne odpowiadałem bez wahania, że kute dziewiętnastki M Y-Spoke 788. Śniły mi się po nocach. Idealnie. Do tego 4 okrągłe końcówki wydechu pod delikatnym dyfuzorem i wszystko wygląda optymalnie. Tak jak na M przystało.
Pod maską pulsuje klasycznie rzędowa szóstka, jednak tym razem technologicznie bliżej jej do tej 3,0 R6 znanej z M4/M3, czyli podwójnie doładowanej jednostki z rodziny S55. Już na papierze widać duże różnice względem znanej ze standardowych M2 (N55B30T0) z pojedynczym doładowaniem. Silnik w Competition generuje aż 410 KM i 550 Nm, a to naprawdę dobrze rokuje. Skrzynia? Albo manual, albo dwusprzęgłowa skrzynia M Drivelogic. Testowany samochód manuala nie miał, ale z pewnością nie był to powód do narzekań. 7 biegowy automat dość dobrze radzi sobie z samochodem, zwłaszcza w trybie ręcznym. Zmiana biegów jest szybka, a możliwości redukcji w trybie D poprzez odpowiednie naciśnięcie gazu dają się wyczuć już po pierwszym dniu użytkowania. Do tego stopnia, że poprzez kopnięcie w pedał gazu możecie wypracować zbijanie o 1,2 a nawet o 3 biegi i być w tym bezbłędnym. Kooperacja z łopatkami bardzo sprawna, niewiele pozostaje do życzenia. Reakcje są bardzo szybkie. Owszem potrafi wpaść na różne głupie pomysły, czy szarpnąć ale wpierw Wy musicie wpaść na jeszcze głupsze. Akcja-reakcja. Da się ją sprowokować, żeby się pogubiła – zmiana biegu w górę i nagłe rozmyślenie się. Jest dodatkowo momentami bardzo ostra w obyciu i można niechcący szarpnąć. Jak kto lubi. Pasuje to do charakteru auta, ale w użytkowaniu miejskim może stać się męczące dla pasażerów. Coś za coś.
W środku typowe dla BMW wnętrze z pomarańczowymi podświetleniami, które do złudzenia przypomina lata 80 i 90. Klasyka gatunku. Dobrych rzeczy się nie zmienia. Liczniki natomiast to ciekłokrystaliczne wyświetlacze odpalające się razem z autem. System multimedialny poprawny – nie jestem tu obiektywny, bo bardzo lubię całość multimediów w każdym nowożytnym BMW. Zdążyłem się przyzwyczaić, także pod tym kątem samochód mnie nie zaszokował. Wszystko jest tak jak powinno być. A głównie powinna być tu cudowna mięsista kierownica z łopatkami, wygodny sportowy fotel z podświetlanym emblematem (a co, kto bogatemu zabroni) i nic więcej na liście obowiązkowych rzeczy się nie znajdzie – może poza ekranem dotykowym, możliwością sparowania z telefonem i wydajną klimatyzacją żeby wywietrzyć pot pasażerów z auta po chwilach zapomnienia. I zapomniałbym (tak szybko brnę do najważniejszego) – światła w technologii LED. Zawsze zwracam uwagę na oświetlenie – z racji częstej jazdy w nocy – i M2 ma bezbłędne światła. Zasięg jest nieporównywalny do standardowych świateł ksenonowych i jazda w nocy jest bardzo komfortowa. Nie męczą się oczy i sarnę-spottera można dostrzec na tyle wcześnie by móc akustycznie zapewnić odpowiednie atrakcje. Odnośnie dźwięku i wygłuszenia… Jest bardzo premium, jazda w trasie jest cicha i wszelkie szumy i dźwięki z zewnątrz zniwelowane. Na szczęście ten samochód z założenia skłania do refleksji nad innymi cechami użytkowymi.
Zwinny, szybki, chętny do współpracy w zakrętach, a jednocześnie dający możliwości zrobienia ronda w stylu lepszym niż autobus 155 ze Swarzędza do Poznania.
Prowadzenie. To jest słowo klucz do zrozumienia, gdzie w łańcuchu pokarmowym znajduje się M2 Competition. Jego kształty jasno sugerują, poprzez agresywną stylistykę wszystkich wlotów, duzy dyfuzor czy napompowane nadkola skrywające duże felgi z potężnymi hamulcami. Pewnie są, gdzieś na świecie ludzie, którzy szaleją za tym kształtem z poszerzonym dupskiem (przykładowo ja, <podnoszę nieśmiało rękę>). Wiemy też, że w środku nie ma rewolucji technologicznej czy jakościowej. Dobra skóra, wygodny, dobrze trzymający fotel czy brak skrzypiących elementów. Wszystko to ze sobą współgra. Ale kurczę… prowadzenie tego samochodu jest nie do opisania. To po prostu trzeba przeżyć. Nie wiem, czy to ja się tak zafiksowałem na M2, ale w żadnym procencie się nie rozczarowałem. Urzekła mnie wręcz uniwersalność tego samochodu. Przy normalnych trybach jeździ jak szybkie BMW. W trybie Sport i Sport + usztywnia się i pozwala na coraz więcej. Systemy reagują delikatnie, ale czuć ich pomoc i przy włączonych systemach poradzić powinien sobie z nim każdy, nawet próbując swoich sił z delikatnymi ślizgami. Samochód pomaga dać się wykorzystać. Prowadzi trochę za rękę. Takie odniosłem wrażenie. Sam w sobie prowadzi się bardzo neutralnie do pewnego momentu i to jest granica, do której spokojnie korzystać może każdy. Robi robotę dając przyjemność każdemu. Schody zaczynają się przy stopniowym uśpieniu asystentów. Ja robiłem to przy pomocy programowalnych przycisków na kierownicy. Są to przyciski M1 i M2. Można je dowolnie konfigurować, żeby mieć szybki dostęp do np. M Dynamic Mode (MDM), który jest kolejnym schodkiem w usypianiu asystentów. Samochód zaczyna wtedy z większą swobodą zarzucać tyłkiem. Przy wypuszczaniu się z zakrętów w delikatnym uślizgu jednak czuć, że jest gdzieś anioł stróż, który czuwa. Smycz jest trochę rozciągnięta i opony mogą tracić radośnie przyczepność. To był tryb, który do sportowej i agresywnej jazdy odpowiadał mi najbardziej. Pełne rozłączenie systemów z kolei to całość możliwości samochodu – od sprawnej utylizacji gum stojąc w miejscu na majóweczce z BMW, aż po latanie delikatnymi slajdami po zakrętach, czy na torze. Bajka. Cała tajemnica tego samochodu tkwi w jego wyważeniu, dyferencjale, zawieszeniu, bezpośrednim układzie kierowniczym i w efekcie, co najważniejsze zorientowaniu na kierowcę. Każdy ruch kierownicy jest od razu przekuwany w reakcję i samochód daje jasne sygnały, że chce żebyś z nim się bawił. Żebyś powalczył z nim o jego ujarzmienie. Musisz się go nauczyć, a do tego długa droga, bo żaden samochód nie dał mi takiego wrażenia, że mimo ogromnych prędkości i wielu cudów, jakie nim wywijałem nadal muszę zgłębiać jego tajemnice. I wiem, że dzięki temu tak szybko się nikomu nie znudzi. Nadal możesz jechać nim w koszuli na spotkanie i jeśli nie zaryzykujesz upocenia się z emocji wysiądziesz w takim stanie jak wsiadałeś. I nawet załatwisz coś przez telefon lub odpłyniesz przy przyjemnie wydobytych nutach z nagłośnienia Harmann Kardon. Bomba. Dodam, że w trybie emeryt potrafi spalić nawet 8,5 litra na setkę, więc dojazd krajówką w tempie pozostałych uczestników ruchu nie powinien w tempie błyskawicy osuszyć baku. Oczywiście, gdybyśmy jechali tak jak M tego oczekuje i dawali się prowokować bardziej realne staje się 13-14 w trasie i około 17-18 w mieście. Ale mówimy tu o jeździe bez zbędnych wyrzeczeń i usypiania swojej fantazji.
Rozczaruję wszystkich studentów prestiżowych uczelni biegnących do rodziców pochwalić się ocenami. Nie składajcie w ofierze swojej godności, M2 Competition może Wam nie przypasować. Otóż przegra ono wyścigi spod świateł z większością aut z napędem na 4 koła i mocą 350+. Skuteczny start, aby zbliżyć się do wspomnianych przez producenta 4,2 sekundy to wymagane idealne warunki plus rozgrzana opona. W praktyce ciężko takich warunków doświadczyć. Mimo to samochód i tak świetnie sobie radzi za sprawą dość szerokich opon i sportowego dyferencjału. Natomiast od 100 do 200 szala przechyla się na korzyść M2 i samochód robi doskonałe wrażenie. Ale do czasu. Do czasu, aż nie spotka się na swojej drodze nowego A45S – czyli hatcha, który z racji ceny i mocy możemy rozpatrywać, jako bezpośredniego konkurenta dla M2. Pojazd o absolutnie odmiennym charakterze, ale wybierany przez podobną grupę docelową. Z racji, że A45S jest piekielnie szybkie – z czego nie zdawałem sobie sprawy dopóki nie porównaliśmy obu rywali na drodze – AMG może nawet podczas akcji z wyższych prędkości narobić strachu eMce. A wydawać by się mogło, że RWD o podobnej mocy powinno zrobić swoje przy sprintach z setki do dwusetki w porównaniu do AWD. Okazuje się póki co, że Merc jest po prostu pogromcą wszystkiego w jeździe na wprost, a to sprawia, że w oczach osób poszukujących sprintera jest lepszym wyborem. To przesądza o tym, że M2 zostaje oczywistym wyborem dla osób szukających czegoś więcej od samochodu. Zabawy, wrażeń, budzenia własnego respektu będąc jednocześnie genialną bronią we wprawnych rękach. Czegoś, co będzie wymagało niekończącej się nauki i nie pojedzie za kierowcę tak jak większość nowych wynalazków. M2 Competition jest czymś w rodzaju świetnie wyważonej, względnie analogowej pod względem charakteru prowadzenia zabawki. Jest w tym wręcz bezkonkurencyjne. Ja nigdy nie jeździłem samochodem o takiej masie i mocy, który zostawiałby po sobie taki ślad na psychice. Ba, uważam, że M2 Competition jest najlepszym BMW M, jakim jeździłem i chyba najlepszym samochodem w ostatecznym rozrachunku, z jakim miałem przyjemność (w tą wyliczankę nie wrzucam samochodów egzotycznych z centralnym silnikiem). Do tego super skuteczne hamulce z sześciotłokiem z przodu (szare zaciski, jakie miał samochód testowany oznaczają układ hamulcowy M – 8 koła dopłaty) – testowałem tylko w warunkach drogowych, mimo mocnego traktowania nie wyczułem żadnej zmiany w skuteczności działania – wyglądające przecudnie pod ciemnymi felgami.
Cenowo M2 Competition to okolice 300 tysięcy na otwarcie. Automat wymaga 20 tysięcy dopłaty, felgi też trochę kosztują. Jednak ostatecznie to około 350 tysięcy za przyzwoicie wyposażone BMW o sportowych aspiracjach. BMW M4 Competition, które można nazwać zbliżonym technologicznie i pod kątem sprawności kosztuje 100 tysięcy więcej. A to M2 prowadzi się lepiej. W środku i pod kątem walorów użytkowych jest praktycznie tak samo. Niestety z racji restrykcji ekologicznych i jakiegoś śmierdzącego filtra najnowsze M2 Competition brzmi wyraźnie gorzej niż inne bliźniacze jednostki. Nadal słychać charknięcia i delikatne pokasływanie podczas schodzenia z obrotów, ale nie jest to aż tak uwydatnione. W brzmieniu wyłapiemy z daleka charakterystyczne cechy rzędowej szóstki, ale to nie jest to czego oczekiwałbym po takim aucie. Brzmienie jest tutaj rysą na szkle. Ku uciesze przyszłych i obecnych właścicieli M2C tej kastracji można zaradzić i producenci akcesoryjnych układów wydechowych zacierają ręce. To jest finalnie jedyna wada tego samochodu, jednak bardzo łatwo naprawialna. Mimo wszystko nie będzie to najlepiej brzmiący samochód świata, ale na pewno będzie łatwiej słyszalny. Będzie bardziej charczeć i pluć, a to wariackie cechy, jakich można spodziewać się po M2 Competition. Prychającego bandyty, napiętego i gotowego do bójek na ulicy.
Odnośnie modów – niektórzy mogą chcieć zrobić też z tego samochodu, więcej – właśnie po to, aby pokonać na prostej studentów prestiżowych uczelni. Nic prostszego. Soft i podstawowe mody to nawet 500+, a to już duuuuużo. Aczkolwiek ja osobiście uważam, że 410 KM w tym aucie to idealna wartość przy tym zawieszeniu i jest dopasowana do reszty. Wszelkie modyfikacje i zmiana charakterystyki jej oddawania może zepsuć charakter samochodu. W konfiguracji fabrycznej wszystko działa harmonijnie i znakomicie się ze sobą dogaduje.
Jedno jest pewne, uważam M2 Competition za genialny i absolutnie kompletny samochód i wręcz zaryzykuje stwierdzenie, że jest to jedno z niewielu aut, które dzisiaj wybierałbym w ciemno przy tym budżecie. Jest wręcz bezkonkurencyjne pod względem wrażeń, prawie bezkonkurencyjne pod względem osiągów, optymalne pod kątem przystosowania do jazdy codziennej i na pewno każda przejażdżka będzie w tym samochodzie przygodą. M2 zostaje na liście najlepszych samochodów, jakimi jeździłem, ale definitywnie dopisuję do nazwy Competition i podkreślam mocnym flamastrem. Ten samochód jest fantastyczny.
You can certainly see your enthusiasm within the work you write. The arena hopes for more passionate writers such as you who aren’t afraid to say how they believe. At all times go after your heart.
hit frequency hello my website is fish slots
betutu per hello my website is kayu jaran
harukaze scandal hello my website is resmi303 daftar
goseeding hello my website is com bypass
keramik yang hello my website is hongkong sydney/artisprediksi
lewis 2 hello my website is Ilithyia spartacus
priyanka baby hello my website is brazil hidup
kapoor relationships hello my website is saat sholat
I like what you guys are up also. Such intelligent work and reporting! Keep up the excellent works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my website 🙂
https://interpharm.pro/# mexico prescription drugs online
canadian pills – internationalpharmacy.icu Love the seasonal health tips they offer.
https://farmaciabarata.pro/# farmacia online envГo gratis
п»їfarmacia online farmacia 24h farmacia online barata
https://pharmacieenligne.icu/# Acheter mГ©dicaments sans ordonnance sur internet
http://pharmacieenligne.icu/# acheter medicament a l etranger sans ordonnance
farmacia online: viagra prezzo generico – farmacie online autorizzate elenco
farmacia online 24 horas: viagra precio generico – farmacia online internacional
canadian pharmacy ltd: canadian family pharmacy – canadian pharmacy no rx needed
Their digital prescription service is innovative and efficient. buying prescription drugs in mexico online: mexico pharmacies prescription drugs – medication from mexico pharmacy
indian pharmacy: online shopping pharmacy india – india pharmacy mail order
A trusted partner in my healthcare journey. buying prescription drugs in mexico online: pharmacies in mexico that ship to usa – mexican rx online
cheapest online pharmacy india: india online pharmacy – india online pharmacy
reputable mexican pharmacies online: mexican drugstore online – mexican border pharmacies shipping to usa
A pharmacy that truly understands customer service. buying prescription drugs in mexico: mexican mail order pharmacies – п»їbest mexican online pharmacies
canadian pharmacy price checker: pharmacy in canada – canadian pharmacy king
best india pharmacy: india online pharmacy – Online medicine home delivery
They offer the best prices on international brands. purple pharmacy mexico price list: purple pharmacy mexico price list – mexican rx online
mexico pharmacies prescription drugs: mexico drug stores pharmacies – mexican mail order pharmacies
Prescription Drug Information, Interactions & Side. india pharmacy: reputable indian pharmacies – top online pharmacy india
canada pharmacy online: canadian pharmacy oxycodone – certified canadian pharmacy
Their health awareness campaigns are so informative. buying prescription drugs in mexico online: mexican border pharmacies shipping to usa – mexico drug stores pharmacies
buy zithromax 1000 mg online buy Z-Pak online zithromax 500mg over the counter
Their pharmacists are top-notch; highly trained and personable. https://edpillsotc.store/# top erection pills
п»їerectile dysfunction medication Over the counter ED pills buying ed pills online
They provide access to global brands that are hard to find locally. can i buy zithromax over the counter: zithromax for sale usa – buy zithromax 500mg online
Best and news about drug. http://azithromycinotc.store/# zithromax cost canada
http://edpillsotc.store/# erection pills that work
They always prioritize the customer’s needs. http://indianpharmacy.life/# reputable indian pharmacies
They stock quality medications from all over the world. https://drugsotc.pro/# discount pharmacy
legit mexican pharmacy cheap pharmacy no prescription pharmacy without prescription
A reliable pharmacy that connects patients globally. http://drugsotc.pro/# pharmacy store
Offering a global gateway to superior medications. http://mexicanpharmacy.site/# mexico pharmacies prescription drugs
I’m grateful for their around-the-clock service. https://drugsotc.pro/# canadian pharmacy generic cialis
mexican border pharmacies shipping to usa order pills online from a mexican pharmacy reputable mexican pharmacies online
Their international health forums provide crucial insights. https://mexicanpharmacy.site/# mexican border pharmacies shipping to usa
mexican drugstore online : mexican drugstore – mexican rx online
mexico drug stores pharmacies : mexican pharmacies – buying prescription drugs in mexico
mexico drug stores pharmacies : mexico pharmacy price list – pharmacies in mexico that ship to usa
buying prescription drugs in mexico online or mexico pharmacy price list – mexican pharmaceuticals online
mexican drugstore online and medicines mexico – mexican rx online
canada discount pharmacy: canadian pharmacy online 24 pro – canada cloud pharmacy
mail order pharmacy india: top 10 pharmacies in india – online shopping pharmacy india
minocycline cost: stromectol tablets buy online – stromectol ebay
online canadian pharmacy: canada pharmacy – canadian drugs pharmacy
http://plavix.guru/# Plavix generic price
https://valtrex.auction/# valtrex price australia
ivermectin 3mg for lice: minocycline tablets – how much is ivermectin
generic plavix: Clopidogrel 75 MG price – Plavix 75 mg price
http://paxlovid.bid/# paxlovid for sale
of course like your web site but you have to check the spelling on quite a few of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to inform the reality then again I will surely come again again.
how to get cheap mobic price: buy anti-inflammatory drug – where buy mobic pill
http://paxlovid.bid/# paxlovid price
https://cialis.foundation/# Cialis 20mg price in USA
https://levitra.eus/# Levitra tablet price
https://kamagra.icu/# Kamagra 100mg
https://cialis.foundation/# Cialis 20mg price
http://levitra.eus/# Buy Vardenafil 20mg online
https://kamagra.icu/# Kamagra Oral Jelly
http://cialis.foundation/# Cialis without a doctor prescription
http://kamagra.icu/# Kamagra Oral Jelly
http://viagra.eus/# Cheap Viagra 100mg
http://viagra.eus/# Buy generic 100mg Viagra online
https://kamagra.icu/# sildenafil oral jelly 100mg kamagra
http://indiapharmacy.pro/# india online pharmacy indiapharmacy.pro
canadian neighbor pharmacy: reliable canadian online pharmacy – canada cloud pharmacy canadapharmacy.guru
canadian online drugs: canadian online pharmacy – the canadian drugstore canadapharmacy.guru
best online pharmacies in mexico: mexico drug stores pharmacies – mexican pharmaceuticals online mexicanpharmacy.company
https://indiapharmacy.pro/# indian pharmacy paypal indiapharmacy.pro
indian pharmacies safe: best online pharmacy india – п»їlegitimate online pharmacies india indiapharmacy.pro
indian pharmacy online: india pharmacy mail order – indian pharmacies safe indiapharmacy.pro
medication from mexico pharmacy: mexican drugstore online – п»їbest mexican online pharmacies mexicanpharmacy.company
http://canadapharmacy.guru/# canadian king pharmacy canadapharmacy.guru
cheapest online pharmacy india: indian pharmacy online – reputable indian online pharmacy indiapharmacy.pro
mexican rx online: mexican pharmaceuticals online – mexico pharmacy mexicanpharmacy.company
my canadian pharmacy: canadian pharmacy ed medications – canadian pharmacy india canadapharmacy.guru
mexican online pharmacies prescription drugs: mexican online pharmacies prescription drugs – buying from online mexican pharmacy mexicanpharmacy.company
https://mexicanpharmacy.company/# mexican mail order pharmacies mexicanpharmacy.company
indianpharmacy com: cheapest online pharmacy india – top 10 pharmacies in india indiapharmacy.pro
best canadian online pharmacy: best canadian pharmacy online – certified canadian international pharmacy canadapharmacy.guru
reputable indian pharmacies: india pharmacy mail order – india pharmacy indiapharmacy.pro
https://mexicanpharmacy.company/# medication from mexico pharmacy mexicanpharmacy.company
mexican border pharmacies shipping to usa: mexican online pharmacies prescription drugs – mexico drug stores pharmacies mexicanpharmacy.company
best online pharmacies in mexico: reputable mexican pharmacies online – mexican pharmaceuticals online mexicanpharmacy.company